Het grootste Mario-Forum van Nederland!

IndexFAQToadplazaZoekenKalenderGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

ReagerenDeel | 

Review: Super Mario Land 2 (3DS VC)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Watermeloentje
Rarity
Rarity

Aantal berichten: 32576
Punten: 165866
Registratiedatum: 08-10-09
Leeftijd: 17

280911
BerichtReview: Super Mario Land 2 (3DS VC)

Het wordt ondertussen wel een traditie: laten we eens die Mario Top 100 er bij pakken. Een grote verrassing in die lijst was de tweede plaats voor Super Mario Land 2: The Six Golden Coins. Het is dan ook goed nieuws dat het spel morgen in de E-shop te koop is. Maar waarom is dit spel nou o zo geweldig? Waarom is het, volgens mij, de beste handheldgame waar Mario in zit?

Super Mario Land 2 gaat, net als zijn voorganger, nét iets anders dan de geliefde Bros/World-spellen. Het verhaal is kort: Mario’s kasteel is, in de tijd dat Mario in Sarasaland tegen Tatanga moest vechten (SML1), overgenomen door zijn kwaadaardige dubbelganger Wario! Door middel van het bemachtigen van zes gouden munten in zes verschillende zones kan Mario zijn kasteel terug winnen.

Sowieso gaat het er wat apart aan toe in dit spel. Je wordt in een grote kaart neergezet en je kunt dit keer overal naar toe. Alle zes zones zijn direct open. De thema’s die je kunt verwachten zijn anders dan normaal: ruimte, horror, een mechanische Mario-pop… zeer origineel. Super Mario Land 2 speelt dan ook wat leentjebuur bij Super Mario World, wat ook te zien is aan de verbeterde graphics (die zien er erg goed uit) ten opzichte van het eerste deel.

Dat het spel heerlijk speelt hoef ik je natuurlijk niet te vertellen: dat begrijp je zelf ook wel. Ondanks dat ik wat zorgen heb over het klikkerige D-pad van de 3DS moet het nog steeds fijn spelen. Het spel voegt ook een nieuwe power-up toe, namelijk een wortel, die van Mario een heus konijn maakt. Op deze manier kan Mario onbeperkt zweven. Op deze manier speelt hij een stuk fijner dan de Raccoon-vorm, ookal is de Rabbit-vorm wel wat overpowered ten opzichte van andere power-ups.

Ook zijn de eindbazen in dit spel geweldig. De 2D-spellen op de consoles zijn daar wat minder gevarieerd in (op SMB2 na). Super Mario Bros en Lost Levels hebben alleen maar Bowser, alle andere titels hebben alleen de Koopalings. In dit spel is dat niet zo. Het eindbaasgevecht met Wario is simpelweg episch, maar ook andere eindbazen, waaronder een komische parodie van de drie biggetjes, zijn om van te smullen.

Super Mario Land 2 heeft één minpuntje: het is te makkelijk. Zelfs de verstopte bonuslevels zijn erg simpel, mede door de Rabbit-vorm. Op het laatste level na (het zeer epische kasteel van Wario) is alles makkelijk uit te spelen. Toen ik het laatst na 8 jaar herspeelde wist ik het spel uiteindelijk binnen een uur uit te spelen. Nu hoeft dit niet bij jullie zo te zijn, maar erg moeilijk zal het niet meer worden. Wat het leuker maakt als een soort speedrun.

Al met al is Super Mario Land 2 waarschijnlijk het beste Mario-spel (en eventueel hét beste spel) wat voor de Virtual Console op de 3DS beschikbaar wordt gesteld. Het is simpelweg het beste Gameboy-spel van Mario. Maar niet van Wario… daar hebben we Wario Land 3, één van de beste spellen ooit, voor.

Pluspunten:
- Niet verouderd
- Geweldige Graphics
- Heerlijke Gameplay
- Origineel
- Geniaal voor speedruns
- Rabbit-vorm

Minpunten:
- Veels te makkelijk voor echte veteranen

Cijfer: 10/10

Similar topics

-
» »Review« Dragonball Z ultimate tenkaichi
» TOWNY!!! land was claimed by a faction
» My super duper OTK xD
» Review: Super Mario Land 2 (3DS VC)
» Super Mario 3D Land Demo
Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

Review: Super Mario Land 2 (3DS VC) :: Commentaren

Re: Review: Super Mario Land 2 (3DS VC)
Bericht op wo 28 sep 2011, 15:27 van Tuffie
Minpunt en nog steeds een 10. Razz
Omdat het niet van toepassing is op het cijfer.
Bericht op wo 28 sep 2011, 18:17 van Tosti
Lijkt mij een goed spel. Maar dan ook echt goed.
Bericht op wo 28 sep 2011, 18:22 van Tuffie
Ja, klassieker. happy
Zometeen maar kopen dan.
Gekocht+uitgespeeld.
Bericht op vr 30 sep 2011, 19:56 van Tosti
Wtf.
Bericht op vr 30 sep 2011, 21:07 van Tuffie
Er valt niks te WTF'en.
Bericht op vr 30 sep 2011, 22:00 van Tosti
Het is snel.
Bericht op za 01 okt 2011, 10:52 van Tuffie
Wat had je dan verwacht.
Ik heb alleen moeite met de eindbazen.
Bericht op zo 02 okt 2011, 20:56 van T.G
Hmm, dit spel is dus toch een stuk bijzonderder dan ik aanvankelijk verwacht had. Razz Maar het gaat hier wel om jouw persoonlijke nummer 2, nietwaar?
Bericht op ma 03 okt 2011, 08:30 van Tuffie
Ja.
Nee, persoonlijke nummer 1 Wink

Review: Super Mario Land 2 (3DS VC)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 

Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag reacties plaatsen in dit subforum
 :: Toadplaza :: Blogs-
Reageren